8 Mayıs 2015 Cuma

Çamaşır Kurutma Makinesi kullanım önerilerim


Selammm kızlarrr :)
Bugün hava çok kapalı ve sağanak yağmur ve sağanak şimşekk ve vee bol gökgürültüsüyle güne başlamış bulunmaktayızz Balkanlardan geleeeeen..  dermişim Hava durumuna bağlarmışım konuyu yok yok bugün konumuz çok başka Bugün kü konum çok farklıydı ama dün gece pc deki fazla fotoları silerken karşıma kurutma makinesi faciamın fotoğrafı çıktı :D hemde ne faciaa işte o fotoğraff :)



Eşim bu fotoğrafı ''ahh dostlar ne zor şartlarda yaşıyoruz ahh aah bu kadın benim ilimii kemiğimi sömürdü ayakkabılarımı kemirdii'' diye arkadaşlarıma göstermek için çekmişş  bakk seennn !! :) isteyerek mi yaptık yaa senin ayakkabın dandikmişş bikeremm hıh ! derler insana:) Hem napalım ilk kurutma makinesi deneyimimizdi yeni evliydik tecrübesizdik ama dimi yani . bende bu yüzden bu konu hakkında bir yazı yazmaya karar verdim kurutma makinesi deneyimlerimi nasıl kullanılması gerektiğini anlatmak istiyorum ki belki aramızda yeni alacaklar vardır böyle eşleri tarafından mağdur olmasın kimse diye :)

Ben Arçelik kurutma makinesini kullanıyorum makinemden de memnunum kurutma kalitesi oldukça güzel 
Makine temizliğine gelirsek;
 Kurutma makinesinde 3 adet belirli aralıklarla temizlenmesi gereken yerler  mevcut
Su deposu her kullanımda doluyor bunun boşaltılması makinenin kazan içerisinde bulunan filtrenin temizlenmesi Her kullanımda giysilerdeki saç toz ve tüyleri topluyor bu hazne temizlenmez ise bir sonraki kurutma iyi olmuyor eşyalar nemli kalıyor .



En  son olarak ta makinenin altındaki hava kanalı 30 kullanım sonrası temizlenmesi gerekiyor.
Evet İşte temizlenmesi bu kadarcık gerisini ona bırakın :)

Gelelim nasıl kullanıldığını kızlar ayakkabı faciasında ben  ayakkabı gibi şeylere bu kadar zarar verdiğini elbet bilmiyordum inanın öyle güzel babetlerim vardı ki hepsini bu uğurda maff ettim :)İlk önce ayakkabıları kurutmaya atmamalıyız diyerek başlamak istiyorum akşamdan koyun bir kenara kurusun 2 günde kurusun ama yinede sağ sağlim kurusun:) para veriyoruz sonuçta günah  aceleci olmamız yüzünden israf olmasın. Araştırdığıma göre şimdilerde yeni kurutma makinelerinde fotoğraftaki gibi bir sistem çıkmış  ne kadar işe yarar bilmiyorum çünkü kurutma makinesi de dönerek kurutma yaptığı için o ayakkabı orada öylece durmayacağı için hiç bir anlamı yok bence :) hee ama bu makineler durarak sadece sıcak hava üflemesi yapıyordur araştırdım fakat bir bilgi bulamadım bu konu hakkında eğer sizin bir bilginiz varsa yorumlarda görmek isterim :)


Gelelim günlük eşyalarımızın kullanımına;öncelikle Kırışık azalttığı söyleniyor şu şekilde ben ilk zamanlar makinemi iki kere çalıştırmamak için şöyle yapıyordum renklileri beyazları bir kurutuyordum ama fazlalıktan  bütün eşyalar  kırış buruş oluyordu ütü bile açmıyordu siz düşünün sonra araştırdım meğer kurutma makinesini çok doldurmamak gerekiyormuş şimdi azar azar ayrı koyuyorum daha az kırışma oluyor kırışık azaltma programı olan makineleri tercih ederseniz belki daha iyi sonuç verebilir :)
Kurutma makinesinin yıpratma yaptığı doğru arkadaşlar özellikle yünlü eşyalarda biraz sarkma yapabiliyor bu yüzden çok sevdiğiniz yünlülerinizi ayrı kurutmanızı öneririm :) ben eşimin çamaşırları dışında eşyalarını artık kurutmuyorum çünkü ne olsa bak bu böyle olmuş bak şu şöyle olmuş nasıl kurutuyorsun demesinden sıkılınca aa yeter ama dedim hiç bir eşyasını kurutmuyorum asıyorum ama onun dışında her şeyi  kurutuyorum. 
Birde havalandırma programı var ben bu programı çok seviyorum yıkanmaya uygun olmayan yastık mont vb. gibi özellikle eşimin yıkanması uygun olmayan montları var kendisi sigara içmediği halde iş yerinde üzerine sinebiliyor bende önce havalandırma yapıyorum öyle dolaba asıyorum kokudan eser kalmıyor dolabımıda kokutmuyor :)
 Elektrik faturası bakımından önerimi sorarsanız e zaten günümüz  şartlarında faturaların az gelme gibi bir durumu yok heleki elektriik hırsızlarının yaptığı yediği haramın paralarını bizler öderken!!  Bulaşık ,çamaşır buzdolabına birde ek kurutma olunca insan fatura azaltmak için çabalıyor bende şöyle bir uyguluma yapıyorum akşam 8-9 arası yıkıyorum 11-12  gibi de kurutuyorum . Faturamda eskiye nazaran epey bir düşüş oldu kızlar,ilk evlendiğim zamanlar da hiç dikkat etmiyordum haliyle faturada epey bir kabarık geliyordu.
Peki önerirmiyim elbette öneririm çünkü dışarıya astığımızda bazen is egzoz dumanı kokusu çamışırlarımıza siniyor onlarca para verdiğimiz yumuşatıcıların kokusundan eser kalmıyor ama kurutma makinesinden çıkan çamaşırlarda misler gibi kokuyor ve günlerce çıkmıyor hemde işlerimizi kolaylaştırıp bize zaman kazandırıyor .

Evet kızlar kısaca bir özetlersek;
1.Ayakkabıları Kurutmaya atmamaya özen gösterelim 
2.Her kullanımda makinenizi temizlemeye özen gösterin
3. Yünlüleri kendi programında kurutalım
4.Elektirik faturasını kabartmamak için Akşam 8-9 dan sonra yıkama- kurutma yapalım :)

Önceki yazılarımda Yıkamalı kurutma makinesi hakkındaki yorumlarımı okumak için  ( Tık Tık )

Kızçelerim bugünlük benden bu kadar az da olsa size fayda sağladıysam sorularınıza cevap olduysam ne mutlu bana:)

KENDİNİZE ÇOK CİCİ BAKIN 
Yazımı okuduktan sonra sağ üst köşedeki bu siteye katılın ve takip butonuna yapacağınız bir TIK TIK ile beni çoook mutlu edeceksiniz beni bu mutluluktan mahrum etmeyin lütfen :) :)

Yorumlarınız benim için çok önemli:)

6 yorum:

  1. Faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
  2. Emeğine sağlık.
    Bu arada blogunu takipteyim bana da uğrarsn sevinirim sevgiler :)
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Okumaya başlayınca beni eğlendirdin:) beyler fırsatı yakalayınca hiç kaçırmıyorlar. :) Faydalı bilgilerin için teşekkürler. :) Bloğunuzu modaland aracılığı ile keşfettim ve takibe aldım. Benimde yaşam bloğum var ziyaretin beni mutlu edecek. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canımm hemen geliyorum bloguna :)

      Sil

back to top