6 Nisan 2015 Pazartesi

Pembe Düşlerin Hafta Sonu Edirne Turu:)


Kızlaarr bugün dedim ki şöyle eğlenceli bi yazı paylaşalım azcıkta geziip tozalım.Bu hafta sonu Dostlarımızla Erkenden kalktık sahilde güzel çay simitten sonra koyuldukduk Edirnee! yollarınaa :)
Edirne Hani genelde herkesin rüya şehri İstanbuldur ya benim de Edirnedir kendimi en rahat en huzur dolu hissettiğim Rüya şehrim.Eğer bir gün yolunuz Edirneye düşerse veyahut gitmek isterseniz nerelerde neler yapabileceğini ufaktan anlatmak isterim haydi baaşlayalımmmm :)


Osmanlı zamanında Edirne 1361-1453 yılları arasında Osmanlıya başkentlik yapmıştır bu sebepledir ki her yanı ve her karesi tarih kokmaktadır başınızı çevirdiğiniz her yer eski evler,duvarlar,camiler,hanlar,köprüler daha neler neelerr .Edirne Osmanlı Türk hükümdârlarının İstanbul’dan sonra en hoşlandıkları bir şehir olmuştur. Hattâ bâzıları Edirne’yi İstanbul’a tercih etmişlerdir.


EDİRNEDE NEREYE GİDİLİR?:Edirne turuna ilk başlama noktası tabiki Selimiye Camisidir bu zamana kadar onca cami gezdim gördüm ama böyle nutkumun tutulduğunu bilmiyorum harika mimarisiyle sizi büyüleyeceğine eminim avlusundaki şadırvan,caminin iç mimarisi ve Meşhur ters laleyi de görmeden camiyi terk etmeyin derim.Ters lalelin öyküsü ise şöyle; rivayete göre Selimiye Caminin olduğu alan da zamanında bir kadının lale bahçeleri varmış  Mimar Sinan ne yaptıysa kadını Camii yapımı için arsasını vermeye ikna edememiş günlerden bi gün ne olduysa artık tek bir şartla kabul etmiş caminin içine lale resmi yapmasını istemiş Mimar Sinanda bu şartını geri çevirmemiş ve caminin içerisine ters şekilde lale figürü işlemiş ters olmasının sebebide kadının tersliğinin göstergesiymiş.Yine caminin içersinde bulunan müze görülmeye değer özellikle Mimar Sinanın bal mumu heykeli ben ömrümde hayatım böyle bir gerçeklik görmedim düşünün heykele dedim ki bak gerçeksen de sakın kımıldama ben de panik atak var şak diye bayılırım heykele yaa şaka değil böyle bir gerçeklik yok yapana helal olsun :)) muhakkak gezin ve görün derim Fiyat olarak kişi başı 5 tl.Edirnenin ilk camisi olan Eski camiyi de gezmenizi tavsiye ederim özellikle iç ve dış  mimarisinde hat yazıları hayranlık uyandırıyor.Ayrıca  cami içinde  kutsal Hacer-ül Esved taşının bir parçası da bulunmaktadır.




Camileri gezdikten sonra Alışveriş için çarşılara geldi sıra ilk önce Seliimiye Arasta çarşısıyla başlayabiliriz Selimiye camisiyle bağlantılı olan Arasta çarşısı diğer çarşılara oranla daha ufak ama güzellik bakımıdan aynı derecededir cami çıkışı alış veriş için çok uygundur güler yüzlü esnafıyla adeta bir bütün halindedir.
Daha sonra benim en çok sevdiğim ve en uzun olan  Ali paşa çarşısı bu çarşı Arastaya oranla bir hayli uzundur ve içerisinde barındırdığı dükkanlarda ne ararsanız var.


Çarşıyı da gezdikten sonra gelelim Mimar Sinanın yine meşhur eserlerinden biri olan Meriç Ve Tunca köprüsüne gerek doğasıyla etrafındaki canlılık sıcak kanlı insanları çay bahçeleriyle Görmeden gitmemeniz gereken bir yer.İster yürüyerek ister arabayla isterseniz de bisiklet kiralayıp gezme imkanınız var burada nehir kenarında köprü manzarasına karşı içilen bir bardak çayın hiç bir yerde tadı yoktur.

Edirne'de ne yenir?

Eveet gezdik tozduk vee karnımız acıktı ne yiyelim Tabiki Edirne denilince ilk akla Gelen Edirne tava ciğeridir Ve bunun içinde önereceğim adres meşhur Kırkpınar tava ciğercisidir. Kapıda ki kuyruğu görünce şaşırıp vazgeçmeyin çünkü Edirnede ki tava ciğercilerinin çoğunda aynı görüntü vardır.Çok yoğun talep olduğundan Müşteriler kapıda  en fazla 10 dk bekler içeriden bir masa boşaldığında alınır lütfen sıkılmadan bekleyin çünkü beklemeye değer bir lezzet ki ben ciğer sevmeyen bir insanım ama Edirne ciğeri apayrı bir lezzet yanına da bir güzel cacık acı,sos ve soğan off off diyorum vallahi şahsen dün kendimizi soğan krizine soktuk desem yeridir.Fiyat olarakta kişi başı 1 porsiyon ciğer 17-20 tl arası.Yemeğimizi yedikten sonra tatlı niyetine Yine Meşhur olan Kavala kurabiyesini de tatmanızı öneririm marketlerde satılanlarla uzaktan yakından alakası olmayan bir lezzet hani ben zaten yiyiyorum bu lezzeti biliyorum demeyin sadece deneyin :) ve tanıdıklarınıza da Edirne hatırası olarak götürebilirsiniz.








Edirneden hediyelik ne alınır?
Gezdik tozduk karnımızı doyurduk artık dönme vakti ama dönerken eliniz boş dönmek istemiyorsanız yukarıda anlattığım çarşılarda harika hediyelik kokulu meyve şeklindeki sabunlar-doğal sabunlar , aynalı süpürgeler, minik el aynaları,eşarplar,rengarenk tespihler ve ve ve vazgeçilmez magnetler.fiyat olarak hepsi çok uygn 1-10 tl arası bir sürü hediye seçenekleri mevcut siz hangisi isterseniz benim kendime aldıklarım bunlar :)





Eveeet sizinde yolunuz bir gün Edirneye düşerse 24 saat içinde bu saydıklarımın hepsini yapabilrsiniz çünkü saydıklarımın hepsi birbirine çok yakın.Tabikii daha gezilecek bir sürü yer tarihi mekanlar var ama bunların hepsini gezmek için konaklamakta gerekiyor biz günü birlik gittiğimiz için sürekli sizlere de günübirlik fikirler vermek istedim:) şimdiden bol gezişmeeelerrr :)
Edirne anılarım ;









Yazımı okuduktan sonra sağ üst köşedeki bu siteye katılın ve takip butonuna yapacağınız bir TIK TIK ile beni çoook mutlu edeceksiniz beni bu mutluluktan mahrum etmeyin lütfen :) :)
Yorumlarınız benim için çok önemli:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top